Redhawks - AIK 6-2

Så, nu är jag tillbaka i Kristianstad igen efter något dygn ute på vägarna. Igår var det som sagt ishockey i Malmö. Hängde med farsan och Annika för att se på när Malmö Redhawks mötte AIK. Hade inte så stora förväntningar så jag blev mäkta imponerad när laget jag höll på (Malmö) vann med hela 6-2. Snacka om stämning det var i Malmö Arena dessutom. Fullsatt och publiken var verkligen med på noterna, något helt annat än det var första gången jag såg Malmö spela i den gamla hockeyladan Malmö Isstadion. Nä nu jäklar, 12 300 tjöt och applåderade varje gång det blev mål och när matchen slutade. Nästan hela stadion stod och applåderade under de sista två minuterna, när AIK försökte, förgäves, med att trycka in ett reduceringsmål. Det här var riktigt häftigt, något som man skulle vilja vara med om igen. Hoppas verkligen att man lyckas knipa play-offplatsen så det blir några matcher till. Just nu står det och väger, ingenting är klart.

Nu gillar jag nog hockey igen, faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0