Tandläkarbesöket

Tandläkarbesöket gick alldeles utmärkt. Hade bara lite tandsten, och så fick jag en påminnelse om att försöka borsta tänderna längst in (visdoms) lite mer än vad jag gjort. Det är lite besvärligt att komma åt, och man slarvar för att man är lat. Tyckte att tandhygienisten var trevlig och lätt att snacka med, när man inte gapade så mycket man bara orkade, så det hela gick väldigt smidigt. Det var ett tag där när hon höll på att slipa bort tandstenen som det var lite jobbigt. Man befinner sig i en situation som inte är helt bekväm så att säga. Särskilt dyrt blev det inte heller, tack vare det allmänna tandvårdsbidraget, det är ju alltid tacksamt att få lite rabatt. Ska dit om två år igen, och bli kallad den gången. Tycket det känns som ett ganska så bra mellanrum mellan besöken.

Faktum är att jag redan förra året vid den här tiden hade tänkt boka en tid till tandläkaren. Hade skrivit stort i kalendern "boka tandläkaren", men utan att komma loss. Gött att ha det gjort nu i alla fall. Jag är inte direkt en person som har mycket problem med tänderna i vanliga fall, men om man vet att det är bra känns det mycket bättre än om man bara gissar att det är ok.

Passade på att träffa Timmy när jag väl var i Simrishamn. Det blir ju inte så ofta nuförtiden. Satt nere på Mårtens och drack kaffe (jag åt dessutom årets första semla för min del) och snackade. Gratis påfyllning var det så det blev ett par koppar. Gott kaffe var det dessutom, sånt är uppskattat, särskilt när man inte dricker det så ofta nuförtiden.

Umgicks med AJ efter att jag kommit tillbaka till K-Stad. Först var vi på Barbacka och hälsade på min farbror där, drack lite té. Sen stack vi hem till mig, käkade pizza och kollade snooker. Det var najs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0