Märklig man

Var ute och lärde mig ett nytt distrikt natten till idag. Det var en riktigt märklig man som jag fick gå bredvid. Han började med att säga att han skulle dela ut som han ville, och att jag fick göra som jag ville sen. Detta tog jag som en självklarhet. Det jag dock inte visste om var att han skulle upprepa detta flera gånger under den lite dryga timmen jag var med honom. Sen så hade han en underlig metod att dela ut tidningar om, packade liksom om buntarna på något märkligt sätt och gick sen omkring med en under armen. Att han hela tiden gick och gnällde på tidningsbärarna som företag irriterade mig dessutom, men kanske inte riktigt lika mycket som den hastighet han höll. Det gick så oerhört långsamt, och han pratade nästan helt utan paus. Till slut sa jag till honom att jag gärna hjälpte till med att ta några trapphus. Först blev han tyst, och sen sa han att det skulle bli svårt och att han skulle tänka på saken. När han tänkt klart sa han att jag kunde gå hem, om jag ville det. När jag väl bestämt mig för att jag inte direkt kände att jag orkade med honom sa jag att jag skulle sticka, men så fortsatte han att sinka mig med sitt snack (man vill ju inte vara oartig och bara sticka liksom). Han höll kvar mig i säkert tio minuter, bara stod där och babblade som om världen skulle gå under om han höll käften. Hoppas innerligt att jag inte ska behöva gå bredvid någon som han igen, trots att det hela bara varade lite drygt en timme.

Kommentarer
Postat av: Jos

Hehe låter helt knäppt. Ett riktigt original =)

Ska förrästen försöka fixa så att man kan kommentera på min blogg, men trodde jag ordnat det men tydligen inte. Få se om jag får ihop att!

2009-01-29 @ 21:57:15
Postat av: Anonym

Vet efter mitt studiebesök att tidningsutdelarefolk är väldigt speciella. Du är undantaget som bekräftar regeln eller nåt. :P

2009-01-30 @ 17:51:50
Postat av: Anders O

Det där var jag såklart...

2009-01-30 @ 17:52:30
URL: http://whypoc,blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0