Städat förråd

Har under en längre tid haft lite dåligt samvete för att mitt källarförråd varit överfullt med grejor. Det är kanske inte vilka saker som ligger där utan snarare hur allt legat där. Påsar med papper, påsar med skor i, tomma skrymmande kartonger och diverse annat har gjort att mitt förråd förmodligen varit det som sett stökigast ut av alla. Idag tog jag tag i saken. Slängde min datorskärm som inte fungerat sedan juli... 2007, packade sedan om lite saker och slängde iväg en del också. Det såg faktiskt riktigt bra ut därnere ett tag, innan jag började fylla på med saker från lägenheten. Lite till och det är lika fullt med skräp (grejor) där igen. Nåja, nu kan jag börja städa i lägenheten, så fort tvätten blivit tvättad och inte längre är ivägen. Skönt att jag börjar återta kontrollen igen.

Är ledig från jobbet för andra natten i rad inatt, sen ska jag börja lära mig ett nytt distrikt. Det är det sjunde distriktet hittills. Som jag tidigare nämnt så är det hur tråkigt som helst att gå bredvid och lära sig distrikt, men vad ska man göra åt det? Har sökt två distrikt att få behålla men inte fått något. På sätt och vis är det bra, för jag har mer kontroll över när jag inte ska jobba, hehe. Man kan liksom alltid tacka nej till en runda, vilket jag egentligen inte gjort (bortsett från den gången jag hade jobbat varje natt tre veckor i rad och behövde vila).

Vad gör man när man inte jobbar? Igår satt jag uppe och kollade på film (bredbandsfilm via cdon faktiskt). Somnade inte förrän kl 4 på morgonen, eftersom jag kollade på ett avsnitt av Farsace också, och så tog det jättelång tid innan jag kunde välja vilken film jag skulle se. Det blev Death Sentence till slut, och jag var nöjd med det valet! Ikväll ska jag se nån skräckis hade jag tänkt, men kanske inte sitta uppe lika länge som igår. Siktar på ett avsnitt av Arkiv X på dansk tv som börjar ett inatt, sen är det nog dags att sova.

Kommentarer
Postat av: malin

pah! Då skulle du se vårt förråd ;) Dörren buktar ut på det mest löjeväckande sätt...



Fy fan för förrådsutrymmen ;)

2009-01-05 @ 23:49:47
URL: http://malinalvarez.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0