Året 2008 sammanfattat

-=Musik=-
*Årets live - Iron Maiden på Ullevi i somras. Det blev inte så mycket mer än så.
*Årets låt - Forest for the Trees med Danko Jones. Helt oväntat drag från det kanadensiska bandets sida, och en för mig klassisk låt redan nu.
*Årets artist/band - Iron Maiden får det bli här med, jag har verkligen fått upp ögonen för det här bandet på allvar.
*Årets skiva - No Line on the Horizon? Haha... skivan som inte riktigt kom iår med U2, släpps i mars!
*Årets sämsta - Eurovisionsfestivalens musikaliska inslag, det mesta den där kvällen sög... igen!

-=Film=-
*Årets DVD - Nä, det blir inget här i år!
*Årets biofilm - The Dark Knight
*Årets svenska - Jag såg nog inga svenska filmer från i år, nej...
*Årets biograf - Kristianstad (förra årets sämsta), mest tack vare att jag inte varit på några andra
*Årets sämsta - Fortfarande dåligt att man måste gå igenom Burger King för att komma in till bion i Kristianstad.

-=PC=-
*Årets spel - Fallout 3 (mycket spelande av det spelet nu i slutet, en given favorit)
*Årets program - Mediamonkey, med vilket jag spelar all min musik.
*Årets sajt - Managerzone som jag åter blivit aktiv på, är inloggad flera gånger i veckan numera
*Årets dator - Anders Os nya... som man kan spela Fallout 3 på, hihi
*Årets sämsta - Min egen som jag börjar tröttna på tack vare den dåliga prestandan

-=Skola=-
*Årets lärare - Magnus Eriksson var rätt så bra
*Årets kurs - Internationella Relationer
*Årets skola - Malmö Högskola
*Årets sämsta - Kvalificerad utredningsmetodik, jag är ack så besviken!


-=Sport=-
*Årets evenemang - OS såklart, med fotbolls-EM som bubblare
*Årets sport - Cykel på väg upp, fast fotboll är nog fortfarande störst
*Årets idrottpersonlighet - Ara Abrahamian, mannen, myten, medaljen... myglet... det är så trist!
*Årets sämsta - Sveriges OS-insats... inte ett enda guld! Dåligt!


-=Nyheter=-
*Årets krig - Kongo, det verkar inte som att det kommer att bli bra där, någonsin.
*Årets fred - Martti Ahtisaari! En nobelpristagare som verkligen gjort något, de senaste åren har det varit ganska vaga kopplingar till fred som gällt.
*Årets händelse - De antidemokratiska demonstrationerna i Thailand , av folk som kallar sig demokrater, hycklare!
*Årets överaskning - USA valde en svart president! Raserade han ras som begrepp? Barack Obama årets överraskning!
*Årets sämsta - FRA är helt värdelöst, men IPRED tog nästan priset trots allt beroende på hur det utvecklar sig

*Årets besvikelse -  Att ekonomer ska få styra och ställa som de vill, att banker ska kunna rasera ekonomier och att politiker som moderaterna bara står där med händerna i fickorna och väntar på att skiten ska falla ner på oss alla!

 

-=Övrigt=-
*Årets jobb - Sommarjobbet på Simrishamns Kommun var bättre än någon annan sommar
*Årets resa - Kantopaddling i Halen med Anders O
*Årets fest - När min farsa och farbror festade fram till fem-sex på morgonen i Sjöbo, helt galet... jag försökte sova, men det gick inte!
*Årets väder - Sommaren var ganska så lagom kass
*Årets person - AJ och Josefine som blivit två av mina bästa vänner
*Årets bok - Harry Potter, helt klart bättre än vad jag trodde, håller på med tredje delen just nu.
*Årets sämsta - När min kabel-tv leverantör ville stänga ner Eurosport och ersätta det med TV4 Sport (sämsta kanalen någonsin)


Kommentarer
Postat av: malin

Oj, det var en rejäl summering =)

2009-01-03 @ 23:26:37
URL: http://metrobloggen.se/entankeomdagen
Postat av: Daniel

Jag säger detsamma. Min summering blev bara en framtidsvision för 2009



Och som ekonom kan jag verkligen inte hålla med dig om att det är dåligt att ekonomer styr =D

2009-01-09 @ 22:32:37
URL: http://kratzek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0