Depeche Mode i Köpenhamn (del 2)

Det var alltså sen eftermiddag när vi gav oss av mot Parken. Fick åka både Metro och S-tåg, varav det första var väldigt underhållande då vi satt långt fram. Det är såna förarlösa tåg med fönster framtill på tåget som man kan se ut genom. Sen alltså byte till ett vanligt standardtåg som vi åkte, först på fel håll, till en station som fortfarande låg en bit ifrån dit vi skulle. Skulle egentligen tagit bussen därifrån, men det blev promenad, följa med strömmen liksom. Väl framme blev det lite öl innan vi gick in, där det blev mer öl. Vet inte riktigt hur det gick till, men helt plötsligt stod vi där med sju öl. Det blev ett par rundor till toaletten innan konserten började, hehe.

Vad ska man säga? Den började med några låtar från den nya skivan, som jag tyckte var lite sådär. Wrong var den första riktigt bra låten, men efter den var det ganska så bra blandat mellan nya och lite äldre låtar. Har ändrat uppfattning om de nya nu kan jag säga, men det blir ju lätt så efter en konsert kan jag tycka. De fyra sista låtarna innan extranumren var riktigt bra, och fick verkligen igång publiken dessutom. I Feel You, Policy of Truth, Enjoy the Silence och Never Let Me Down Again. De två sista var riktigt bra och bör nog vara med på varje Depeche-spelning. Under extranumren var det Master and Servant samt Personal Jesus som stod ut. Under sista Waiting for the Night stod jag och Anders O dock och pratade, så den var nog ingen hit i samma stil som Never Let med Down Again hade varit under den förra turnén, som jag och Anders såg i Stockholm. Som helhet en riktigt bra show, men den var nog snäppet sämre än konserten i Stockholm. Där var det fler riktigt bra låtar helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0