Långbesök

Har varit ledig några dagar nu, och har två stycken till faktiskt. Tar det allmänt lugnt just nu och njuter av att bara vara hemma. Kände ett tag att jag behövde några nätter i min egen säng, det hade fram till i början på veckan inte varit så många sådana. Visst, jag får ju jobba ganska så mycket framöver, men det är det värt tycker jag. Började ledigheten med att ta det lugnt och tittade på Tour de France på TV. De senaste fyra dagarna har jag dock missat att kolla på touren, eftersom jag haft besök. Joss kom hit i onsdags och har som sagt varit här i fyra dagar. Väntade mig inte alls att hon skulle stanna så länge, men jag är mycket nöjd med det. Första gången jag haft en kompis hemma hos mig så länge. Till på köpet så dök AJ upp igår, så vi umgicks alla tre på kvällen. Mycket, mycket trevligt!

Men det har även hänt andra saker. I onsdags knallade jag och Joss ner till staden för att kolla in hur det var på Kristianstadsdagarna. Det var precis som det brukar vara, men det blev ett par öl och lite wookad älg. Smaskens så att säga, hehe. På torsdagen blev det en liten trip till Åhus för glassätning och en liten promenad, bland annat till kyrkan. Passade perfekt att ta bussen dit och tillbaka, och vi var ganska så sega från dagen innan. Käkade en riktigt god kebabrulle från Tre Kronor, och senare på kvällen en äppelpaj gjord på äpplen från en bensinmack. Varför köper man det där? Jo, för klockan var så mycket att alla affärerna var stängda, hihi.

Fredagen var den dag som vi hade planerat mest. Hyrde en bil på OKQ8, som faktiskt inte var särskilt dyr. Drog neråt i landet. Kollade in på Kiviks Musteri för att köpa dricka av olika slag. En jäkla massa förpackningar med lättdryck bland annat. Sen så åkte vi vidare neråt. Körde inom S:t Olof där jag visade var jag gått i skolan och var jag bott. Sen körde vi ner till Glimmingehus. Det var en rundvandring som vi passade på att gå med där en stund, väldigt intressant. Till sist så åkte vi in till Simrishamn för fika nere på stan samt promenad. Vi var båda mycket nöjda med dagen när vi åkte hem med den hyrda bilen. Tog några öl på stan när vi väl kommit fram, man få ju passa på när det är Kristianstadsdagarna tycker man ju.

På lördagen tog vi det ganska så lugnt hela dagen. Som jag skrev innan så kom AJ över en stund så vi fick umgås lite. Det blev en hel del SIms 2. Jag och Joss byggde nytt hus, och när AJ kom så hakade han på. Det blev väldigt trevligt. Käkade Pizza från Balkoni senare, köpte en familjepizza. Blev riktigt mätta av den pizzan. God och mättande!

Idag så var det sista dagen som Josefine var och hälsade på. Hon erbjöd sig att klippa (raka av) mitt hår och jag tackade ja. Det blev riktigt bra. Passade på att laga mat, för första gången under hennes besök, hehe, och det blev riktigt gott. Jag är mycket nöjd med att hon var och hälsade på. Snart är det dags att börja jobba igen, men det kommer att gå bra eftersom jag laddat upp med ny energi känns det som. Nu kör vi på, om några veckor bär det av mot Göteborg, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0