Inför Touren

Var riktigt dålig på att följa Dauphine Libere för några veckor sedan. Det var precis i början av sommarjobbet som loppet gick, och det blev inte mycket man följde av den cykeltävlingen. Vid ett par tillfällen kom man hem fem minuter innan det slutade, så så var det Glenn Magnusson som kommenterade nån dag, och då struntade jag i att se det. Gillar inte hur han uttalar Valverde (han säger Falverde, vilket för mig låter precis hur löjligt som helst) och han är mycket tråkigare än Roberto Vacchi. Nä, mycket såg man inte av den tävligen. Att inga svenskar var med gjorde inte saken särskilt mycket bättre. Jag trodde ju det inför tävlingen, men det blev alltså inte så till sist.

Tråkiga nyheter! Thomas Lövkvist kommer inte att delta i årets upplaga av Tour de France. Detta kom lite som en överraskning efter hans fina prestationer under Giro d'Italia. Gustav Larsson kommer dock dit, så man har nån med som man kan heja på. Annars har jag köpt mitt allra första nummer av cykelmagasinet Kadens, vilket jag kommer att götta ner mig i under den kommande helgen. Det är ett specialnummer om just Touren, så jag kommer att bli riktigt väl förberedd inför starten nästa helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0