Biljettköpet till U2

Idag var jag uppe tidigt, typ! Vaknade mitt i natten och delade ut tidningar som vanligt, inget udda med det. Gick och la mig som vanligt, läste en stund innan jag somnade, fortfarande inget udda. Det som var udda jämfört med andra dagar var att jag ställde väckarklockan på tio i nio. Det var nämligen så att jag skulle sticka ut på nätet för att köpa biljetter till U2:360, deras nya turné som jag berättade alldeles kort om tidigare i veckan. Började logga in runt fem i nio, vilket förmodligen var ett par minuter sent, då man hade kunnat börja redan tio i. Trött som jag var la jag mig i soffan därefter och lyssnade på ljudbok, och ställde väckarklockan tjugo minuter framåt i tiden, med jämna mellanrum, så att jag inte skulle somna ifrån biljetterna. Det visade sig att det inte behövdes! Tiden gick och gick, jag började fundera på om det skulle bli någon biljett, när jag strax efter elva såg en förändring på ticnets hemsida, tydligen hade det släppts biljetter till en extrakonsert. Blev glad, och lite lättad.

Då jag skulle iväg en stund senare tog jag en dusch, och när jag ar klar och kom tillbaka hade min status i kön förändrats från "mer än 15 minuter" till "mindre än 10 minuter". Då visste jag att det skulle bli en biljett, och jag blev ännu mer lättad. När jag väl kom in i systemet kom det en härlig känsla av eufori, jag skulle alldeles strax ha biljetter till mitt favoritband, som jag inte sett spela på tolv år (eftersom jag inte fått biljett till någon av deras två senaste turnéer, vilket jag skyller helt och hållet på den svarta marknaden). Efter att ha försökt få bra platser en liten stund gav jag upp och nöjde mig med halvbra platser. Hade kunnat få bättre, men dessa var skitdyra (vilket Anders O, som också ska med inte var direkt villig att lägga på en konsert, och inte jag heller egentligen). Vi fick två biljetter i alla fall, precis vad som behövdes, och imorgon hade jag tänkt hämta ut dessa. Jag tror inte riktigt jag förstått hur glad jag egentligen borde vara, men det kommer nog :-D

Kommentarer
Postat av: Anders O

All heder till ditt biljettköande både denna gång och gången innan. Nu min vän, nu ska vi ha en fet konsertsommar!!!

2009-03-13 @ 20:36:07
URL: http://whypoc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0