Klantigt agerande mot dråpmisstänkt läkare

Tycker att arresteringen av den dråpmisstänkta läkaren på Astrid Lindgrens barnsjukhus är något udda. Hur kommer det sig egentligen att man efter ett halvårs utredande bestämmer sig för att kränka läkarens arbetsplats, och föra bort henne i ett läge där hon utför sina arbetsuppgifter? Jag tycker att det är oerhört klantigt, oberoende om läkaren är skyldig eller ej. Det är ett barnsjukhus för tusan, man ska inte ha en massa poliser springandes omkring där det finns barn. Lugn och ro är viktigt när det gäller barns väg till att bli friska, de är under tillräckligt mycket stress som det är. Jag tror att barnen mycket väl kan känna av den oro som resterande personal känner efter den händelsen. Detta tillbakavisar dock polisen, men det känns trots allt tveksamt om folk inte skulle märka om fyra okända människor kommer och för bort en kollega.

Dessutom; ett halvår? Oj, det måste verkligen vara starka misstankar om det tar ett halvår att läsa igenom en obduktionsrapport. Passande nog så var man tvungen att vänta tills läkaren kommit till jobbet innan man arresterade henne. Hade man inte kunnat göra det i hemmet? Nä, det här luktar skandal långa vägar, oberoende om det finns en skuld eller inte.

Ytterligare; Är detta verkligen upp till polisen att utreda något i den här stilen? Borde en fråga som denna inte hamna hos socialstyrelsen eller någon sådan myndighet. Någon som är expert på barnmedicin borde åtminstone ha gjort någon form av undersökning, då det är väl känt att barn hanterar medicinering på ett annat sätt än vuxna. Läs mer här.

Slutligen; Barnets föräldrar tycker att det är tråkigt att fallet fått så stor medial uppmärksamhet. Så kan det gå när man anklagar någon för mord! Jag tror inte de hade för avsikt att det skulle gå så här långt. Nej, jag pekar på anklagaren och säger; "vad fan sysslar ni med?". Åklagaren har blivit JO-anmäld.

P.s. Jag tycker synd om föräldrarna för att de förlorat sitt barn. Det är nog en av de värsta saker som kan hända i en persons liv, och jag beklagar verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0