Skoluppdatering

Oj vad jag har slarvat med att gå till skolan de få gånger det har varit möjligt att komma dit och prata med handledaren. Idag var det ett sådant tillfälle, inte bara det, det var dessutom mellanseminarium. Det var alltså ett tillfälle där man kan få feedback på det man gjort fram tills dags datum. Jag har förvisso jobbat med uppsatsen, men mycket konkret kan jag inte komma med. Jag har dock börjat komma fram till vilken typ av teorier jag ska använda, vilket är ett enormt viktigt steg att ta. Sättet jag ska angripa arbetet på hänger på vilken slags teori jag väljer. Metod är i och för sig också viktigt, men jag är säker på att det är sekundärt till teorin.

Imorgon ska jag göra något väldigt konkret dock. Åka till Jämshög och snacka med rektorn lite. Det är dags att skaffa mig officiell information angående folkhögskolan. Hittills har det faktiskt bara varit lite sådär halvt inofficiellt, det där informationsinsamlandet. Jag har inte direkt gjort några utförliga anteckningar, utan mer skissat på den plan som jag sedan byggt det vidare arbetet på.

För övrigt så tycker jag att bristen på vettig handledning är jobbigt. Kanske borde man ge sig iväg till skolan när sådant tillfälle ges, men vem vill ledas in på ett potentiellt villospår? Vad är det nämligen för nytta med att gå på ett möte där det mesta man hör borde ignoreras?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0