Grillpremiär, typ

Igår blev det lite premiär för mig. Det var första gången jag grillade här sedan jag flyttade hit. Har vid flera tillfällen tänkt att jag ska grilla ute på baksidan, där det finns skapligt bra grillplatser, men det har liksom aldrig blivit av. Nu tog jag dock tag i saken när AJ var förbi och hälsade på, eller ja, vi tog tag i det snarare. Det blev vars en riktigt stor bit flintastek, potatissallad och tomater som vi kryddat själva. Riktigt trevligt blev det, men det tog en stund innan vi fick fart på grillen. Hade köpt en påse med briketter, en sån påse som man ska sätta fyr på och sen ska det  brinna där liksom. Grejen var den att det var blött under och det blåste en del igår, vilket gjorde det väldigt svårt att få glöd. Vi lyckades dock till slut, men då hade vi fått använda lite tidningspapper dessutom. Det var gott och man blev ordentligt mätt, så som det ska vara.

Efter så blev det film som vanligt (Ocean's 12 den här gången) och ganska så sent. Jobbade ju inte natten till idag så man passade ju på. Var nog uppe till halv tre, ungefär den tid jag brukar börja jobba, hehe. Inatt är det dags igen, bara till att ta nya tag. Har förresten närstan bestämt mig för om jag ska jobba söndag eller inte. Kan fortfarande välja, så det har dragit ut lite på tiden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det var inga små bitar inte.

2009-05-21 @ 15:12:11
Postat av: Vivvi

Testa gärna min superenkla cheesecake. Smakar nästan som glass.

gottochenkelt.blogg.se

2009-07-10 @ 12:38:34
URL: http://gottochenkelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0