Trött på jobbet

Nu börjar jag tröttna rejält. Har jobbat varje natt i lite drygt två veckor. Känner mig väldigt låst vid att bara vara här. Nu var jag visserligen iväg och hälsade på farsan, men att hela tiden behöva tänka på att man ska hem är riktigt segt. Jo, jag visste att det skulle bli så här, men bara för det behöver man ju inte gilla det. Nu blir man ledig torsdag nästa vecka, men sen kanske det inte blir ledigt förrän söndagen veckan efter det. Fast min nuvarande runda är ganska så liten och lätt. Häromnatten var jag hemma två timmar efter att jag stigit upp, det är inte illa, inte illa alls faktiskt.

Ska dock bli kul att få lite lön i slutet av månaden, se hur mycket det blir. Är rejält sugen på att ha lite utgifter, eller snarare köpa något nytt. TVn är ju kass och behöver ersättas. Datorn behöver lite nya grejor. Skulle hemskt gärna vilja ha en ny cykel, modell racer då såklart (begagnad i bra skick funkar också). Eller nja, vet inte riktigt om det är vad jag behöver, men det är något som hade varit kul att ha åtminstone.

Imorgon ska jag ha en kille med mig. Hoppas han dyker upp. Dessvärre har han inte körkort, fast det är kanske mer hans problem. Lite trist att han inte pratar svenska, det gör saken mer besvärlig. Inte så att jag är dålig på engelska, men jag är fan så mycket bättre på svenska... hoppas dock att han delat ut tidningar förr, för då slipper man förklara allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0