Brödbak

Tänkte bara uppdatera lite om hur det gick med mitt brödbak. Det gick ganska så bra faktiskt, men snacka om att smeten var kladdig, inte alls som jag väntat mig. Inte så mycket bakande egentligen, jag förknippar ju främst bakning med två saker. Det första är knådning, det blev inget knådande igår inte. Det andra är jäsningen, och det blev inget jäsande heller. Jag blandade ingredienserna, smetade ner det i en form och sen in i ugnen i en timme. Lätt och bra om man vill ha det så, och det smakade rätt så bra i slutändan. Dessvärre så mådde jag inte så extremt bra igår, så uppskattningen gick något förlorad.

Trodde att jag skulle få en sån där huvudvärk som jag hade för ett tag sedan. En sån som skulle tvinga mig att ligga i sängen hela dagen, må dåligt och till och med kräkas. Nu gjorde jag så att jag försökte få i mig lite mat, och sen gick jag ut och tog en promenad. Efter promenaden kände jag mig ganska så bra igen. De ska jag hålla i minnet till nästa gång.

På jobbet har det varit mycket utdelning av reklam. Hade i måndags Maxi som vanligt, och som vanligt de senaste veckorna även reklam på onsdagen. Att det kom reklam i form av prenumerationserbjudande från Kb var bara irriterande. Mer jobb men inte så mycket mer pengar (tror jag). Nåja, nu var jag åtminstone något beredd på att det skulle bli reklam, men det är ändå inte kul. Dessvärre kommer de vara likadant om två veckor, dvs reklam tre gånger samma vecka. De andra veckorna den här månaden blir det reklam "bara" två gånger. Det gäller att bita ihop och köra på.

Kommentarer
Postat av: AJ

Kladdigt värre, men gott!

2009-11-06 @ 02:05:49
Postat av: Rob

Brödet var dessutom lite kladdigt när jag tog ut det första gången, en timme i ugnen räckte inte på långa vägar. Bra att veta till nästa gång :-) Dessutom tycker jag att brödet smakar bäst svalt, eller kallt t.o.m.

2009-11-06 @ 05:56:18
URL: http://standardiserad.blogg.se/
Postat av: AJ

Ja det är ett speciellt bröd. Tålamod krävs verkligen.

2009-11-06 @ 13:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0