Kvällspromenad

Var nyss ute och tog en promenad. Vädret var lite sådär, det småregnade, men det brydde jag mig inte om särskilt mycket. Det är andra kvällen i rad som jag tar en kvällspromenad. Känner att jag annars är ganska så stillasittande och passiv (förutom när jag jobbar), och att mina jeans sitter allt trängre om midjan. Jag tror att det är så att jag får i mig mer energi än vad jag förbrukar, vilket gör att jag antingen måste käka mindre mat eller motionera mera. Nu väljer jag att göra båda sakerna. Äter lite mindre och ska försöka hålla mig borta från pizza och dylikt i några veckor. Har käkat ganska så mycket pizza den senaste tiden, inte bra. Chips har det blivit allt oftare dessutom, och någon motion har det blivit väldigt lite av. Nu ska jag försöka ta nån promenad om dagen, på minst en halvtimme (de senaste har varit på 45 respektive 60 minuter).

Det är inte så att jag tycker att jag blivit tjock, men det är nog bäst att ta tag i det innan det kanske blir nåt.

Kommentarer
Postat av: Anders Olsson

Du kan ju gå 2 timmar om du vill, jämnt och någorlunda högt tempo är det som räknas. :)

2009-11-03 @ 16:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0