Helgledigt

Fick inatt reda på att jag ska vara ledig hela helgen. Att jag inte hade koll på det sedan tidigare, det är ett mysterium. Dessutom ryckte det till lite, jag blev både glad och pigg och rundan gick snabbare än någonsin. Det var mindre än två timmar mellan det att tidningarna kom och att jag var klar. Kände liksom att jag hade energi igenom hela rundan, brukar annars känna mig seg i benen mot slutet, men inte idag. Körde på i högt tempo hela vägen och det kändes bara bra. Det berodde nog inte helt och hållet på att jag fått ledigt, jag var faktiskt ganska så pigg redan innan. Det enda negativa med natten var att tidningarna var sena, kom en timme efter standardtiden.

Ledigheten överraskade lite väl mycket. Hur ska jag liksom ta vara på denna makt jag fått i min ägo, makt att disponera helgen precis hur jag vill? Det är svårt, och jag har ännu inte någon lösning i sikte. Ska börja höra mig för vad andra människor ska göra. Kanske ska passa på att ta mig en lång skön sovmorgon, hade varit rätt så mysigt. I min egen säng dessutom. Det var ett tag sedan jag hade sovmorgon i min egen säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0