Skitstövel på Posten

Just nu är jag i behov av ett jobb, eller snarare vill jag ha ett jobb. Är ordentligt trött på att inte ha en inkomst som gör att jag inte behöver snåla hela tiden. Vill känna mig något mer fri ekonomiskt. Därför söker jag jobb, vilket är det bästa sättet att hitta en sysselsättning antar jag. Jag har rätt så mycket erfarenhet som tidningsbud, så jag tänkte att posten skulle kunna vara en arbetsgivare för mig. Men jag börjar från början...
När jag började jobba som tidningsbud i Kristianstad ringde jag upp kontoret direkt, som tog emot min ansökan direkt. Ett par dagar senare ringer personalassistenten, vid tillfället Camilla H, upp mig personligen och verkar mycket glad över att jag tagit kontakt med Tidningsbärarna i Kristianstad. Det känns som om jag välkomnas med öppna armar. Under den tid som jag jobbade på tidningsbärarna som vikarie och söndagsbud hade jag mycket bra kontakt med Camilla och hennes efterträdare Camilla G.
Idag ringde jag upp Posten och trodde väl inte att jag skulle få samma välkomnande, men inte trodde jag detta. När jag blir kopplad till någon i Kristianstad och säger att jag är intresserad av att jobba möts jag direkt av "vi söker inga brevbärare" och sen när jag säger att det handlar om en intresseanmälan säger han motsträvigt att jag ska skicka min CV till nån, "mummel mummel" på "mummel mummelvägen". Jag ber honom upprepa adressen och han säger bara namnet på vägen samt numret men postadressen var tydligen inte viktig. Ska man verkligen ha ett så snorkigt bemötande mot potentiella anställda när man jobbar på ett statligt företag som posten?
Jag hoppas innerligt att de som jobbar på posten inte behöver vara i kontakt med den här personen.

Kommentarer
Postat av: LJ

Kan inte annat än hålla med. På Tidningsbärarna var man alltid välkommen. Kan det bero på Camillorna? Min ansökan/intresseanmälan till Posten skickade jag in via brev, men döm om min förvåning när jag inte ens fick ett svar. Uselt!

2010-10-29 @ 11:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0