Först bättre, sen sämre... sen bättre igen

Kände att det var dags för ett nytt inlägg, det har ju ändå gått nästan sju månader sedan jag skrev här att jag blivit sjuk. Det har hänt en del efter det, detaljer som kanske inte är så intressanta för de flesta. Rent kortfattat så blev jag bättre ett kort tag efter att jag skrivit inlägget "Att bli sjuk". Jag gick och tränade med en sjukgymnast, och höll på att bli starkare. Sen gick det rejält utför, fick en infektion samtidigt som mina ben blev drastiskt mycket sämre. Tappade allt som jag hade byggt på mig under hösten och en hel del mer därtill. Jag fick påbörja en ny bättre behandling i början på februari och den har gett effekt, men det är fortfarande långt kvar till att jag är "bra" igen. Det var den fysiska biten.
Rent mentalt har jag blivit bättre på att hantera situationen. Jag känner mig helt enkelt mer avslappnad och mindre obekväm, särskilt när det gäller att umgås med människor. Det är inte några problem med att prata om vad jag drabbats av, och det känns nästan bra på något sätt. Jag vill fortfarande inte att folk ska tycka synd om mig, eller se mig som en sjuk person. Jag är den jag är, med en sjukdom i bagaget.
Jo förresten, jag har flyttat till en ny lägenhet... jag tror det här kommer att bli bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0