Lågenergi

Den sjunde december skrev jag om att Irland blir det första landet i världen att byta ut den energislösande glödlampan mot en energisparande i en blogg. Jag skrev väl lite sådär i förbigående att jag också skulle göra det så småningom, men det hela drog ut på tiden. Delvis beror detta på att jag glömt det tills jag varit i affären och delvis på grund av att de varit väldigt dyra i just den affär där jag handlar mest. Men inatt så drömde jag om att byta ut mina energislösande glödlampor mot just lågenergilampor. Passande nog var jag och Anders J på Maxi, där de hade relativt billiga såna lampor, så jag slog till och köpte ett tre-pack. Så nu har jag bytt ut alla två lampor i min lägenhet, trots att de inte var trasiga, och samtidigt så tvättade jag skärmarna så nu är det inga döda flugor och damm där längre. Ljust och fint i min lägenhet är vad det är. Kanske beror på att alla mina lampor är tända också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0