Alltid något skit?

Vandrade fram och tillbaka i 50 minuter, mitt i natten. Tidningarna var försenade, men trots det så var jag inte arg, vilket jag annars lätt kan bli i såna situationer. Det var snarare en känsla av självklarhet, det är alltid något skit som händer. Antingen har det varit reklam den här veckan, eller så har tidningarna varit enormt tjocka, och så det här, försenat. Vad kommer imorgon då, under min sista natt på den här rundan? Jo, jag ska faktiskt få hjälp, på sätt och vis. Killen som ska ta över går bredvid mig, och jag tänker inte låta honom följa efter mig, nej nej, han ska jobba.

Tidigare har jag sagt att det är oerhört tråkigt att gå bredvid. Det är något bättre att ha någon som går bredvid, men det är kanske tack vare att det inte hänt så många gånger. En gång är det nog bara, när jag jobbade i Simrishamn och skulle sluta på den rundan jag var fast anställd på. Då hade jag jobbat sammanlagt ett och ett halvt år på samma distrikt, den här gången tre veckor. Det är lite lustigt faktiskt, att man får det uppdraget nu, eller kanske inte, jag är ju ganska erfaren som tidningsbud.

Tänkte avsluta med en bild som jag tog för någon månad sedan. Det var i samband med mitt och Anders Os 20-årsfirande. Vi besökte S:t Olofs skola, där vi gick tillsammans i nästan sex år. Känner att min blogg behöver lite fler bilder (ja, jag har sagt det tidigare, men nu tänkte jag göra något åt det).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0