Depeche Mode i Köpenhamn (del 1)

Denna gången blev det alltså Köpenhamn, och anledningen till det går att läsa om här. Oj, vilket bittert inlägg det var nu när jag ser tillbaka på det. Nu är jag dock helnöjd med att ha varit i Köpenhamn för att se bandet spela. Jag vill vända det negativa till något positivt, det var trots allt bra att de valde att inte ha nån arenaspelning i Sverige, för annars hade vi nog inte kommit iväg till just Köpenhamn. Nu hade vi ju turen att få med oss, jag och Anders O dvs, en riktig Köpenhamnkännare. Vårt sällskap var alltså Erika, som är gift med en dansk och som varit i Köpenhamn rätt så mycket. Det var i stort sett tack vare henne som gjorde att resan blev mycket lätt och trevligt. Anders kompis Stina var också med, och väldigt trevlig och postiv hon med.

Vi kom till Köpenhamn ganska så sent på kvällen i måndags. Jag hade åkt till Malmö från Simrishamn medan de andra åkt från Karlshamn och Karlskrona. Tog oss till hotellet med den något otrevliga receptionisten. Hon verkade vara ganska så sur, men vi fick vårt rum i alla fall. Åt lite baguett, kex och ost uppe på tjejernas rum innan det var dags att gå ner och lägga sig. Vi, Anders och jag, hade såklart inte tänkt på att ta med oss mat, men vi fick alltså lite i magen ändå.

Tisdagen var då den stora dagen. Dags för lite sightseing och såklart konserten. Till frukost blev det ett par croissanter från seveneleven och en cappuchino från samma plats. Drog med metron till Kongens Nytorv, där vi splittade på oss lite. Jag och Anders skulle gå lite för oss själva, så vi tog naturligtvis Strøget upp mot Rådhuspladsen. Satt på en uteservering, irländsk pub faktiskt, och drack vars en Guinness. Det var riktigt mysigt. Satt och snackade om en hel del saker, tog det lugnt helt enkelt. Sen gick vi den resterande biten upp innan vi sammanstrålade med de två andra för att via Rundetårn leta rätt på en restaurang. Därefter ansåg vi att det kanske var bäst att hitta tillbaka till hotellet för att förbereda oss för konsert. Stack in i en mataffär och köpte lite öl och snacks som vi förtärde tills det var dags att ge sig av. Efter lite metro- och tågåkande, samt promenerande så var vi framme vid parken, men mer om det senare.

Kommentarer
Postat av: Stina

Både positiv o trevlig..inte illa :P haha.. kramen

2009-07-04 @ 19:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0