Pokerdrömmar

Angående mitt pokerspelande så går det lite upp och ner. I söndags spelade jag först en freeroll på Expekt, och åkte ut på första handen, plats 485/500 så jag var nog inte ensam om att satsa fel. Sen på eftermiddagen så var det gamla goda "femman", där jag gjorde en ganska så hyfsad insats. 123:e plats av 377 deltagande är ju inte det sämsta jag gjort.

Måndagen däremot var lite grann tvärtom. Spelade både en freeroll och "femman", men det var i den senare turneringen som det gick dåligt. Det tog inte många händer innan jag var ute, tror jag hamnade på plats 364 av 379, eller något i den stilen. På kvällen hade jag anmält mig till en freeroll på expekt, och det blev en riktig långkörare. Tjugo över elva åkte jag ur turneringen, och då hade jag kämpat till mig en nionde plats, vilket gav min första vinst, nämligen 2 $. Det var inte så lätt att varva ner efter det, jag som skulle sova tidigt. Det blev en del drömmar om poker den lilla stunden jag faktiskt lyckades sova.

Igår blev det som sagt paus från spelandet, som jag skrev här. dag blev det dock en ganska så bra turnering med "femman". Trots att det inte kändes särskilt bra alls så gick det ändå rätt så bra. Bästa placeringen i den turneringen hittills med en 35:e plats av 411 deltagare. Fick dessutom lite pengar, vinsten blev 1, 69 kr. Jo, jag vet, ingen jättevinst, men det täckte ju insatsen, och det är nästan det viktigaste.

Kommentarer
Postat av: Malin

vi får ta en live-turnering snart tycker jag :)

2009-03-05 @ 10:05:36
URL: http://malinalvarez.blogspot.com
Postat av: Anders O

Tycker jag också!

2009-03-05 @ 12:03:07
URL: http://whypoc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0