Bil- och buntlinje inatt

De flesta dagarna på jobbet är ganska så enformiga, men så kommer det vissa som är lite mindre av det slaget. Den kommande natten är en sådan. Ska nämligen ut och köra bil på landsbygden igen, den rundan som jag körde för sex veckor sedan. Känner mig lite sådär nervös inför att köra den igen, det var ju ändå ett tag sedan, och jag kan inte direkt säga att jag har stenkoll på den. Men men, jag får göra mitt bästa helt enkelt. Klarade mig lindrigt undan gällande reklamationer sist, och jag hoppas att det inte ska bli särskilt mycket sämre den här gången. Gillar egentligen den här rundan, inget fel med den alls. Skulle inte tackat nej till att ha den själv, faktiskt. Den är ganska så kort för att vara ett bildistrikt, men så är det ju buntlinjen, och det får man ju extra betalt för.

På tal om extra betalt, ska få lite extra för att jag ska köra en natt till på söndagsdistriket. Det var väl den extra vikten som fick vågen att tippa över så att säga. Nä, egentligen hade jag bestämt mig för att hjälpa till en natt till där, det rör ju sig ändå om några hundralappar före skatt. Vad hade jag annars gjort? Bara sovit förmodligen.

Två veckor kvar på tidningsbärarna annars, sen är det dags för mitt sommarjobb. Ska bli skönt att göra något annat ett tag. Stiga upp några timmar senare när det är jobb. Få vara ledig lite oftare så att jag kan åka iväg. Såna saker liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0