Lönnebergaresa del 1

Så har man som sagt varit i Lönneberga ytterligare en gång. Senast var ju runt midsommar som man kan läsa i Midsommarresa del 1, del 2 och del 3.

På morgonen i fredags så stack jag iväg redan vid nio för att betala min kåravgift så att mina poäng från förra terminen trillar in på kontot. Det löste sig utmärkt, men jag ska reducering från två håll, både Malmö och Kristianstad. Men nog om det! Packade klart mina saker och väntade sedan på att Anders J skulle dyka upp. Hann diska undan lite så att man slapp göra det vid hemkomsten. Strax efter elva körde vi iväg, efter ett kort stopp på Willys för inhandling av färdkost. Anders J körde första sträckan till Älmhult där vi rullade in på IKEA vid tolvtiden. Köpte de saker som jag skulle där, och därmed var delmål ett på resan avklarad. När vi klockan halv två förtsatte vår färd var det jag som körde. Kände att jag ville köra lite för att vara lite uppdaterad gällande trafik och sånt, och att byta av Anders J så han slapp köra hela sträckan. Körningen gick hur bra som helst, det var inte överdrivet mycket trafik och vi hade fått en jättebra vägbeskrivning så vi hittade rätt.

Rullade in hemma hos Linda K exakt klockan kvart i fyra, och det var ordentligt skönt att sträcka på benen lite. Började med att sitta ner på golvet och klappa katterna lite grann innan det var dags att göra lite eld. Det blev min uppgift, och att hämta ved till den. Under tiden så fixade Anders J och Linda K med maten. Det klarade de av utmärkt utan min hjälp. Jag satt mest på golvet och tittade på. Linda verkade lite ådär stressad när vi höll på med maten, men lugnade ner sig lite senare. Det blev en god tomatsoppa och det blev lite öl till det. Satt och pratade en massa och hade det riktigt trevligt. Efter maten så blev det en promenad ner till sjön, och det var nästan totalmörkt, så man såg knappt någonting. Dert var lite häftigt att gå i mörkret eftersom man inte gör det så mycket nuförtiden. Kom ner till sjön och det var faktiskt lite is på den, is som hade blåst in mot stranden så det låg i lager liksom, och man kunde bryta av bitar som var ganska så tunna. Bestämde att vi skulle gå och titta på hur det såg ut i dagsljuset, eftersom det inte gick att se någonting.

Efter det så var det dags för Let's Dance på TV. Visserligen inget jag brukar titta på, men eftersom Linda tycker om det så såg vi naturligtvis på det. Det var faktiskt inte särskilt tråkigt alls. Hade lite svårt för att bedömma om de dansade bra eller dåligt, men det var kul att höra domarnas syn på saken, så man kanske snappade upp lite. Tyvärr var det en oändlig mängd med reklamavbrott, som jag tycker kan vara lite irriterande. Kommer nog inte att se det fler gånger eftersom jag är så dålig på att byta tillbaka efter att ha bytt kanal vid avbrotten. Lite chips och dipp blev det också, men det var riktigt trevligt att mysa framför TVn. Sent blev det också, men vi skulle inte upp så tidigt så det gjorde inget precis.

Kommentarer
Postat av: Anders O

Haha, ja, det brukar oftast handla om att någon vill att någon annan ska städa efter sig, sällan någon svarar som det varit i vissa fall på den där sidan.

2008-03-10 @ 12:11:51
URL: http://whypoc.blogg.se
Postat av: Egoina

hehe ja.. helt sant ;)

2008-03-10 @ 17:39:55
URL: http://egoina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0